HEJ!

Jaha, idag snöar det visst, en del.. Vad är grejen med de egentligen?
Hade ju värsta vårkänslorna för någon dag sen, kände mig kärleksfull o pirrig i magen.
Ni vet så där som man kan göra under våren.
Men nu idag , så har vi ju mitt i vintern igen. It sucks! Och jag känner mig lite sur.

Idag har jag o Jonas varit på Kitchen o käkat lunch, fick min efterlängtade foccacia, i love it!
Har längtat o längtat nu.. Om jag kunde så skulle jag leva på dom! :)

Sen for jag en sväng till min trevliga psykolog o snackade lite, sen gick jag hem från lassa,
och som vanligt så tar det ju den dubbla tiden o gå. Så en timma ungefär.
Åh visst är det fantastiskt att vara hög gravid!! Eller?
Naaae, nu börjar jag bli less, kan ju inte göra nått alls utan att jag får sammadragningar o magen blir stenhård som en... sten? Nej men typ. Det är inte så härligt iaf.
Jag är ju en dampunge  , har svårt för att ta det lugnt  som jag egentligen borde.

Igår kväll t.ex när Jonas for iväg en sväng så passade jag på att först ta hundarna på en halvtimmas promme , sen  damsuga och skura huset + damtorka i mitt sovrum och bebisen grejer.
Renbäddade min säng och bebisens och bytte gardiner ? Oj, men då fick jag ju lida för det sen.
Jag försöker ju att göra det i en lugn takt.

Det är ju så otroligt nära nu! Om två veckor är min lilla bebbe här. Helt sjuukt!
Jag förstår inte alls, har det verkligen redan gått 9 månader sen jag såg det blåa strecket på stickan?
Har det gått 9 månader sen jag och micaela satt och spekulerade.. Tänk om , tänk om?!
Ja, det har ju det! Vare sig jag är redo eller ej så kommer min lilla skatt om två veckor,
det är ju helt fantastiskt, och helt.. galet, sjukt.. nervöst.

Snart är det ju dax att ta upp träningen igen, ska bli skönt!!
Direkt jag får börja träna iaf, vet inte men efter ett kejsarsnitt så har jag
för mig att man kan börja lite smått efter 1-2 månader, kanske inte ska börja med magen på dirren men!!
Eftersom jag bara gått upp ca 7 kg under min graviditet så tror jag att det mesta av vikten försvinner ju när bebisen o allt är ute! Huuur skönt som hellst, så behöver inte börja mitt  nya mamma liv med stor bantning iaf!! :)
Sen lär det ju bli barnvagns promenader i sinne!! Promenera kan man börja med ganska snart efter ett kejsarsnitt! Så ni lär ju se mig hundar o en barnvagn springa runt lite överallt ;)
Och shoppa, jag ska shoppa som en annan idiot!!
Äntligen kommer jag att kunna ha min egna storlek igen! Nog för att det har varit fint o mysigt med magen också och vissa kläder, kommer kanske att sakna min mage ibland, den är ju mysig faktist!! Ibland iaf :)



Ne nu ska jag göra middag åt pojkarna i dett hus, för dom kommer väl att ramla in en efter en snart.
Kyckling tikkamasala o ris eller pasta  ska dom få idag! :)
Jag är ju propp mätt sen lunchen så min middag får vänta.

Vilket konstigt inlägg det här blev va? Svamligt typ. Känner mig lite svamlig o trög idag.
Kanske bara är så.



liten o trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0