Tankar kring kärleken.

"I desperat jakt på en vän
kan jag förnedras om igen
Jag skänker mer än nån kan ta
för en sekund av nånting bra

Kan någon ge vad jag ska ha
Vill någon se vad jag har sett
Kan jag nånsin hitta rätt
och få tillbaka det jag gett

Jag har rock'n'roll i mina bröst
Jag har blues i mina lår
Jag har visor i mitt hår
och poesi i mina sår"




Idag har jag funderat mycket på kärleken igen, 
och funderat på varför det går fel ibland.
Och det kan väl inte jag svara på heller,
fömodligen för att man inte träffat rätt!

För jag har svårt att hitta rätt!
Eller kanske har jag varit för desperat i jakt '
efter kärleken?
Ja det här är ju någonting man kan fundera på i
timmar utan att hitta rätta svaret! :)

Jag vet inte om det är så, att jag har lite
svårt för att bli nöjd?
Jag har lätt för att bli förälskad och kär i
kärleken, men svårt för att bli kär i
personen tror jag! Låter kanske konstigt?



Visst har jag lycklig tillsammans med
några, absolut!
Säger inte att jag träffat "dåliga" människor,
bara fel för mig! :)



Kräver jag för mycket? Nej det tycker jag inte.
Visst har jag " krav" men inga speciella.

Jag vill att han ska vara Snäll, Charmig,
Ha mycket humor (viktigt!!)
Lukta gott och klä sig fint.
Bry sig om sitt utseende med andra ord.
Inte överdrivet bara.


Han måste tycka om barn och acceptera att jag
har (snart har) ett barn med en annan.
Han måste tycka om hundar, kanske inte
lika hund tokig som mig, men nästan iaf! :p
Jag vill att han ska ha en egen inkomst och
hellst ett körkort.

Det låter väl rimligt ändå? Inte för många
eller för höga krav ? :)

Kanske är jag fel ute nu,
men det är så jag vill ha det.



Nu ska jag försöka sova, ska mysa ner i sängen med
mina fina små pluttar Caisa och Geisha :)
Nattis.











Bild lånad från google.
Håkan Hellström.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Typ såna där "krav" hade jag också. fast det var först när jag träffade någon som fick mig att inse vad jag absolut INTE ville ha, som jag insåg specifikt vad jag ville ha. Sen träffade jag Mattias, och resten är historia :)



(fast jag skrev en lista också. där jag noggrant skrev vad karln of my dreams skulle vara för person. Typ någon som vågar visa sin kärlek öppet, någon som håller vad han lovar, någon som varken brukar (läs:missbrukar) alkohol, narkotika eller ens cigaretter, någon som inte raggar på min bästa vän inför mig (eheh, jag har ett ex som är riktigt puckad, aight?), någon som inte har en massa "issues" som jag måste "laga" osv. Liksom specifika saker som är viktiga, just för att de gånger de fattats har man insett hur viktiga de faktiskt är för ens egen lycka. Du kanske borde göra en lista!)

2010-11-10 @ 00:43:01
URL: http://sidekickbloggen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Du har nog rätt när du tänker att man bara ska låta kärleken komma. För det är så det är! Jag tror att man kysser många grodor (måå-åånga! paddor t.o.m.!) när man är på "jakt". Jag har också varit kär i kärleken och varit 'round the block både en och två gånger, just för att jag så desperat sökt den där Mr. Right. Tillslut blir man ju så bränd av alla assholes att man tror att alla män är så, fastän man själv hela tiden visste att det inte var RÄTT man (what's the deal with that?). Och trots att min första förälskelse ofta la sig rätt fort så ville jag inte ge upp, och om hans förälskelse verkade lägga sig så ville jag visa att jag minsann var värd att vilja ha. Utmattande!

Mitt nyårslöfte inför 2008 var att jag skulle spendera året som singel. Jag skulle inte låta min önskan om att hitta 'någon' leda mig till 'vemsomhelst' som det gjort förut, nej, jag skulle spendera tid med mig själv. Och jaa... Det gick ju rätt bra. Sådär till en början. För jag träffade Mattias i den 1:a februari... Men vi blev inte ihop förrän i juni, just för att jag kämpade emot för att jag haft samma vana som du - haft för bråttom in i kärleken, och ville inte att det skulle bli så igen. Fast... Jag visste nog ändå att det var annorlunda denna gång..

2010-11-10 @ 01:20:34
URL: http://sidekickbloggen.blogg.se/
Postat av: Maria

jaa men de är typ en gång per år jag bakar :D hehe.. är så många som fyller år nu före och efter jul. tycker inte om att baka el muffins är roligt för de går så fort :) men bullar tar ju en hel dag typ. håller på baka nu. började me att jag gjorde fel. jästen blev som en klump!



Du kommer att hitta den rätta när du minst anar det :)

puss

2010-11-10 @ 09:17:21
URL: http://mariabystedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0