.. Like im the only girl in the world...

Cha Cha bloggen ... Hö hö. Så lame.



Har just varit ute och gått, plumsat och svurit i snön i nästan en timma!!
Hundarna var bråkiga, eller Caisa... Hon är så jävla glad över snön ,
så hon stuttsar runt som en dåre o drar o sliter i kopplet.. hon brukar inte göra det annnars.
Hon är söt, men så störd ibland. Oh yes.
3 gånger var jag på väg o fara omkull, det är lurigt, för på vissa fläckar där det är mindre snö är det svin halt.

Och denna mage... att vara gravid.
Jag känner mej så handikappad, jag blir tokig snart.
Jag kan ju knappt göra  nått själv.
Jag får inte skotta min gård, eller bära upp tunga kartonger på vinden,
kan väl inte ens mublera om längre själv? Om jag nu skulle råka vilja det..
Får inte handla för mycket när jag går till affären för att jag inte får bära tung!

Haha alltså, det är kanske konstiga saker att klaga över,
många njuter nog av att dom inte får/behöver göra så mycket.
Men jag blir lite små tokig, jag är ju van att klara av de mesta själv,
eftersom jag bor själv och har en massa jag måste göra.
Eller inte själv, har ju mina bröder men.. mm..
och gå från de till att behöva någon som fixar o gör saker åt mig, känns inte som de ska.
Känns typ jobbigt..


Men , annars så är ju magen bra! :)
Den är mysig när han ligger o sparkar o sprattlar runt! 
Men den har ju börjat bli lite ivägen.. Så längtar tills han kommer ut till mig!!

När jag ska böjja mig ner o fixa med skorna t.ex? Magen är jobbig då.
puh, och jag klagar redan tänk om tre månader när jag är hög gravid!!
Då kommer jag nog gråta, tänk då är jag ännu mer handikappad än vad jag är nu?!
Känner mej som en krigare som förlorat benen i kriget!

Tur det inte varar för alltid, och tur det är värt allt man måste stå ut med!! ;D
Annars så har jag ju en toppen graviditet, går upp i vikt i den takt man ska, och går upp lagom.
Har inte problem med rygg (än så länge) och inget illa mående.
Inga jobbiga craving eller så heller!
Underbart! :)



Men , party sugen har jag börjat bli, som faen! En öl och en ciggarettem skulle sitta så jävla bra nu.
Och jag längtar efter att klä upp mig och göra mig fin!!
Längtar efter att shoppa små klänningr som jag kan känna mig söt i .. hö hö ;p
Längtar efter fylla, och spana på pojkar!!

Hur fan kommer det att gå när jag väl får  gå på krogen igen?! ;p
Ne, jag bara skoja.

Siter o diggar til Rihannas nya låt som det är så mycket prat om.
Inte min typ av låt riktigt, hade den varit lite mer lugn ... så hade jag noig älskat den ;)
Och hade jag varit full.. hade jag älskat den!! ;D


Nu ska jag laga middag, Tacos till pojkarna och vegförsås o makkisar till mig !

Ciao.


"I want you to love me, like I’m a hot pie
Keep thinkin’ of me, doin’ what you like
So boy forget about the world cuz it’s gon’
be me and you tonight
I wanna make your bed for ya, then imma
make you swallow your pride"







Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag gillade inte heller det där.

Eller jo när vi skulle flytta från mb så njöt jag av att inte behöva bära en enda låda. Jag hatar tunga lådor, dom går inte att bära på ett bekvämt sätt.



Men när det kommer till vardagliga ting som att skotta bort all snö från gården, eller att flytta runt saker hemma, handla och bära en påse. Det är inte ball. Man känner sig så handikappad när man inte får göra nåt, man blir förbannad för att man inte får och vill göra allt i trots, men det kan man ju inte heller, för det hade ju varit olyckligt om nåt hade gått snett för en trots idé.



Men tur att det bara är för en stund:)



Längtar så in i norden till din bebis är ute och du har ammat klart, då du!! Då ska vi sitta och ha en Sanna o Mikka förfest, sitta under en fläkt nånstans o sminka oss tills vi är fulla nog för att ge oss av till ett ballt place, sen ska vi snacka så mycke fylle skit som man bara kan göra när man är full och vara galna. JAG LÄÄÄNGTAR!!!!!!!

2010-11-11 @ 22:33:48
URL: http://micaelaenberg.blogg.se/
Postat av: Maria

jaa de är himla jobbigt när man måste det!jaa vet inte. till veckan jobbar Nicke eftermiddag :( så då kan jag inte kommma om inte nickes föräldrar kanske vill vara barnvakt :)



2010-11-12 @ 07:25:38
URL: http://mariabystedt.blogg.se/
Postat av: Micaela

Förstår din tanke, men såhär är det:)



Vi känner att vi hellre lägger ut lite pengar på det och får det fint så vi trivs:) Sen kan det mycket väl bli så att vi inte flyttar därifrån alls:) Och det behöver inte kosta mer än det här köket vi satte in när vi flyttade till hit til Ragg. Så det är inga stora pengar:)

2010-11-14 @ 10:14:52
URL: http://micaelaenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0