Snanan Tipsar!!

www.phoenixtshirt.com

www.bridgevillage.se

www.nelly.com

För er som vill vara lite ballare.

Nae men faktist så hittar man jävligt balla grejer där :)
Gå dit och kika!!
Och på nelly, där finns det skor.. Vääääldigt fina skor. Me like! Även fast jag inte använder höga skor, typ aldrig..
Så önskar jag att jag gjorde det mer, men grejen är den att jag kan inte gå i dom ;)
Känner mej töntig.
Yea yea. Ska lägga mej i soffan o vila. Jag är så sjuuuukt slö hela tiden. Men tror lite det beror på att jag kan ju inte göra något, pga Caisa operation..:(

Måste ju kolla henne så hon e' lugn o inte flamsar på så mycket..

Just de ja, har ju inte skrivit om det .
Förra veckan på tisdagen , så hade jag varit och tränat, och Caisa var i sin bur som vanligt när jag far bort..
Men , jag ade nog inte stäng igen buren helt, så när jag kom hem , så var inte Caisa i buren längre, icket! Utan hon hade gått lös i köket, verkligen gått lös.
Det var grejer överallt! Hon hade tuggat och slitit , Ja.. verkligen haft skit kul under dom där ca två timmarna jag var o tränade. Min första reaktion var.. Hund jävel!! Men, klantigt av mig att inte kolla så att buren var helt stängd när jag vet hur hon blir av att vara hemma själv. Det tycker hon inte är de minsta kul! =)
Anyway, jag tyckte hon blev lite skum under dagen, ville ut och käka is bitar hela tiden, hon stod vid dörren största delan av dagen/ kvällen sen.
Vi tre på natten tiden vaknade jag av att hon började spy, jätte mycket.. så jag satt uppe med henne till ca halv fem, då kräktes hon upp enn litet gose djur och en liten tugg knut. Aha tänkte jag.. det förklara juu varför hon betett sig konstigt. Det var leksaker jag hade lagt undan just för att det var så små saker och jag hade varit rädd att hon skulle svälja dem. Men hon hade hittat åt dom. Hon har en näsa som kan lukta sig till ALLT!

Men ja , efter det så somnade hon , och även jag. Men vid sju var vi uppe igen och alla hundarna fick mat, det gick någon timma sen kräktes hon upp maten, och sedan fortsatte det, det bara rann ur henne, hon hulkade inte ens, det bara kom. Då började jag misstänka att det var någon som var kvar i magen , så jag kontaktade veterinären och vi åkte in akut, där dom klämde o kände och röntgade.
Dom upptäckte att det var någon som fanns i tarmen, och  då skulle vi först försöka få ut det på ett naturligt sätt, antingen fram eller bak, så hon fick en massa koksalt insprutat i nacken  och även nå slags B-vitamins spruta, hon såg ut som en kamel :p Sen fick hon gå ut o gå i ca en timma, och sen åkte vi tillbaka till veterinären.. men det hade inte blivit någon skillnad, så dom var tvungen att öppna upp magen och tarmen, och där hittade dom ett litet gosadjurs björn huvud!  Allt som sllt så gick det på ca 10.000 kr. :s Men som tur var så har jag ju en hel försäkring på henne, så föräkringsbolaget stod för 80% av kostnaderna. Vilket jag är OTROLIGT glad för.
Vet inte vad jag hade gjott annars, min ekonomi är sjukt dålig.


Just efter operatinon.




Nu mor hon bra lill skruttan iaf!! Ligger o sussar sött. Men under dagarna brukar hon bli tok pigg, så då måste man hålla koll på henne hela tiden, eftersom veterinär hellst vill att hon inte gör så mycket alls. Bara tar det lugnt o vilar. Eeh , och det är ju lätt när hon är en valp på 6 månader :p ? Hon driver mig till vansinne vissa dagar, men hon är ju ändå min baby girl!!

Hoppas att hon reparerar sig efter operatinon bra iaf! På måndagska vi dit och ta bort stygnen.




LIll magen med stygnen :)

Så där ja.
Då vet ni de! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0