I love Music.

Ja men godmogon dåå!

Då var klockan 7.45 och jag har varit vaken sen halv 6.30 ungerför.. Det är ju värt på en söndag?
Men har tänkte försöka hinna med lite idag , så det gör inte så mycket ändå..
Kan inte somna om och tänker på musik, hur jävla underbart det är med musik egentligen.
Önskar att jag hade en häftig sång röst, meeen. Det vill jag väl inte direkt påstå att jag har ;p

Jag ska ge er lite tips,


Bra musik både nä man deppar och när man mår bra.: Adele , Maria Mena , Maia hirasawa , Ane Brun , Jessica Lea Mayfield , Chris Cornell och Angus & Julia Stone  Sjukt härlig musik, försvinner  i mig själv när jag lyssnar på dom.. Njutning.

Och när jag peppar inför fest är det : Led zeppelin , Jimi hendrix, Janis joplin, Ramones , StreetDogs, La Coca Nostra eller Nirvana och Sahara hotnights  som gör mig gladast eller mest pepp :) Nog finns de viss hip hop som kan göra mig jävligt pepp också , så som Immortal technique , Dead prez , Talib kweli , Promoe , Timbuktu , Atmosphere och KRS-One, shwayze och Looptroop.  Man bli glad och pigg!! :)

När det är dax för städning funkar : Slipknot, Audioslave, Johnny cash, Miss li , Veronica maggio, Lars Winnerbäck , Gaby and the Guns , Nu doubts gamla plattor , Lykke Li , National teatern, Raised fist och DagVag
Samma sak där, manblir pigg och glad.

Men nu är det ju inte så att jag bara lyssnar på de nämda vid de tillfällen jag sagt,  de är musik som går att lyssna på alla tider på dygnet och vad man än gör! :)
Jag har en jävla bred musik smak, och det är väl bra.  Jag kan inte förstå att folk kan snöa in sig på bara en slags genre..

Jag kan tillome lyssna på klassisk musik och Opera teater har jag sett ett antal gånger på tv. Man fastnar lätt i det , det är som fint..
Och klassisk musik är härligt när man är ute och går, hellst i skogen , Man får som något slags lugn över sig.


Musik som jag faktist dizzar lite är schlager musik och dansband, men de är väl same shit va?

Ja ja , nu vet ni det iaf! Hoppas ni hittar något ni gillar bland denna breda samling av underbar Musik! :)







Nu ska jag ta Kara på en lång härligt promenad,
hon är ju den enda som orkar och får gå nu,
hon blir nog glad över att få lite ensam tid med "mamma" sin :)

See u.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0