Am I free or am I tied up..

Godmorgon!

Vaknade upp kring 7 tiden och tittade ut genom fönstret, det enda jag ser är en massa snö..
Det känns så tråkigt.. Jag blir verkligen en tråkig människa av vintern.
Jag blir deppad och stänger in mig själv.
Orkar aldrig göra något utan sitter hemma hela dagarna. Sursr och är negativ.
Kan inte riktigt koncentrera mig på de viktiga sakerna här i livet. Jag kan inte ge 100%,
känns som jag försummat alla runt om mig, men mest utav allt så försummar jag nog mig själv.

Jag vill också känna lycka, vara lycklig.
Men vet att det finns saker jag behöver göra för att det ska bli så.
Finns saker jag måste släppa taget om för att kunna fortsätta..
Jag saknar den här känslan, som man känner när man är lycklig.
Men vet att med våren så kommer den känslan att komma tillbaka..
Jag kanske kan bli mig själv igen, jag har stängt in mig i mig själv för länge nu, innuti mig så skriker jag´.
Och vill ut. Håller fast vid det gamla och enkla för att jag är rädd för släppa taget.
Men också för att det är en trygghet.

Ja, så är det nog.

Såg en film igår kväll, och imorse. Lovely Bones.. Den var bra. så den rekomenderar jag absolut.
Började läsa boken för två år sen ungefär, men läste den aldrig klart.

Den handlar om Susie Salmon som är fjorton år och när hon vintern 1973 blir våldtagen och mördad.
Men hon kan inte släppa taget om livet, familjen och vännerna hon lämnat efter sig.
Hon sitter uppe i sin himmel och iakttar hur de kämpar med sin sorg och försöker fortsätta sina liv på jorden.

Hon vill så gärna visa dem var hennes ben finns begravda, och leda dem till bevisen som skulle kunna avslöja hennes mördare. Ibland snuddar hon vid de levande och de känner hennes närvaro, men hon kan inte ingripa i de levandes värld.


Se den.


Nu ska hundarna få mat , sen ska vi gå på en prommis i det"härliga" snöiga vädret.






Britta Persson - Winter  tours


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0