Vinnaren.

Lördag idag dårå!

Idag fyller min älste lille bror 19 år!! Wehu, Gratulerar! =)
Har varit med fika på sängen och ett fattigt hemmagjort present kort, där han får välja mellan lite
 olika saker.
ska iväg o handla present sen, fick fan hjärn släpp igår när jag var på stan, as svårt att handla presenter :s





Har varit upp sen typ halv åtta. Drygt, det är ju lördag. Varför får inte jag sova ut som resten av huset?
Sov i soffan i natt, somnade framför tvn. Man sover rätt så gott iden här soffanändå, även fast den är lite ful och jag inte tycker inte om den särskillt mycket.. Ska köpa en ny. Sen någon gång, det har jag ju kunat göra för migg skadestånd, men jag ska erkänna, jag har typ handlat kläder för allt.. Kläder och skor.
Men det tycker jag att jag förtjänade. Var så länge sen jag fick tänka på bara mig själv o unna mig fina saker! :)
Mm faktist.

Min yngsta bror var ute och drack igår. Det gillas INTE! Men vad gör man? Jag har sagt precis vad jag tycker om det, och han måste ringa mig en gång i timmen, och jag ska veta vart han befinner sig så att jag kan hämta honom om det händer något. + att han måste sova hemma. Vad mer kan jag göra? Jag vet att förbjuda det går inte, sen blir det väl mer spännande om det är förbjudet? Nej jag föredrar att han är ärlig mot mig och berättar när han har tänkt göra sånt här.
Men han är rätt lugn ändå, han spelar ju så mycket fotbol, och tror knappast han skulle byta bort den konditionen han har eller fotbolen mot alkoholen. Han är smartare än så. Det vet jag.

Men, nu säger jag inte att jag tycker att det är okej att han gör det. Men alla har vi varit 16.
Det som är så jobbigt för mig är just de att han är 16, och att jag själv varit 16 för inte så länge sen. Jag vet ju vad som kan hända, vad det finns för fjantar/idioter som tror att dom är balla o sysslar med allt möjligt , och inte drar sig för att dra ner andra i en massa skit. Jag hoppas att mathias är som mig, när det gäller all skit som fins, o bara vänder ryggen åt det.
Det har jag alltid gjort, även fast jag väldigt ofta haft "dåligt" umgänge under min uppväxt. Eller alla har inte varit dåligt umgänge, vissa har det bara gått snett för , och vissa har inte kunnat kontrollera sig själva.
Men, har inte bara haft dåligt umgänge! Men stor del har varit de, trodde väl att jag var ball eller nått för att jag hängde med dom jag hängde med, inte vet väl jag. När jag tänker tilbaka så var det ju bara idiotiskt. Inte alla men några utav dem.

Nae, nu ska väl ta och avsluta mitt svamlande här.. Det vart så mycket svammel så jag hänger inte med längre :p

Dusch sen systemet!!!
Bye.














Kommentarer
Postat av: Micaela Enberg

Jo då nog kan man känna en fet jävla ångest över vilka man har umgåtts med i sina ygre dar, men samtidigt så kanske det har hjälpt till att forma den man är idag? Så det är nog inte all bad:) Men jag tror inte du behöver oroa dig över Matte, han skulle nog aldrig!

2010-01-23 @ 13:52:58
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Tobias

"presentkortet" var absolut inte fattigt! :-) Det var jättekul att få något annorlunda.. Superbra saker du hade med på det också! Tack så mycket :-)

2010-01-23 @ 16:25:12
URL: http://tobiashedmark.blogg.se/
Postat av: Micaela

Meh! När man tänkte komma så skulle du ju shoppa ist! Sen hade jag tänkt att jag skulle komma förbi en stund imorn o hälsa på! När tänkte du komma till mig o hälsa på då?

2010-01-23 @ 19:06:29
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Micaela Enberg

Fast jag tycker det är mysigt att göra nåt lite extra mysigt en dag varje månad. :)

2010-01-26 @ 14:48:50
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0