Äntligen!!

Nu har vi internet hemma, förstår ni gott folk hur härligt det känns?
Som jag längtat :p


Ska väl uppdatera lite om vad som hänt i mitt liv den senaste tiden. (inte särskillt mycket men, nått iaf)

I september och i oktober så tatuerade jag mig, Minnes tatueringar till mamma och pappa, en svala på varsin skuldra, som håller ett banderoll i näbben med texten mamma och pappa på. För mig representerar det att svalorna har hämtat dom för att ta med dom till paradiset, till himlen. Där allting är bra, och där det inte finns orättvisor eller dömmande människor.  Ska även skriva en text under varsin svala, med födelse och döds datum.
Jag blev jätte nöjd.

I oktober försökte jag även få geisha parad, vilket hon inte alls ville ställa upp på. Men, nu i dags läget är jag glad över det. Även om jag tror att det skulle vara kul för henne och att hon skulle bli en toppen bra mor, så är hon en rätt nervös hund. Och hade inte velat att det skulle "smitta" av sig på valparna.

Sen så har jag ju fyllt år!! Hela 25 år gammal, otroligt vad tiden går fort, tycker jag nyss var 18 och livet var en lek, inga ansvar osv osv. Allt handlade om att ha kul. Men har vuxit en del sen dess, vilket jag är VÄLDIGT glad över :P Fast visst, jag erkänner att jag saknar tiden då allt var enklare.. När man bara hade sig själv att tänka på.
Nu har jag mina små bröder, mina 3 hundar , och huset att ta hand om. Och framförallt mig själv! Har fått lära mig mycket om mig själv som jag inte visste.

Sen så kommer ju höjd punken, den 27 november köpte jag mig en liten valp, eller hon blir nog inte så liten när hon vuxit klart. En Sussex Bulldog. Otroligt fin ras.  Jag och Jonas körde ner til Avesta och hämtade henne, o jag lovar, de var kärlek i första ögonkastet när jag såg henne. Visst, hon må vara en lite "dampig" hund, men har hört att det är rätt så vanligt bland just bulldog raser? Och sen så är hon ju inte alls så gammal heller, hon blir 15 veckor på torsdag, Så hon är ju precis så som en valp ska vara, full rulle!!! Men heeelt underbar, och så Go! (även om hon driver mig till vansinne ibland ;) )


Sen så kommer nästa höjd punkt, Maria fick en liten flicka den 4 december, lila Freja.
En sån liten guld klimp! Hon är så liten och skör, jag är liv rädd för att hålla henne, Så rädd att hon ska gå sönder.
Men så har jag iofs varit med alla barn. Men Jag älskar barn.
Och snart, om ca 4 veckor är min Micaela beräknad att föda. Jag längtar verkligen, kanske inte lika mycket som hon och Nils, Men mycket längtar jag!! :) Och vet ni vad, jag ska få Gudmor!! Det är fränt tycker jag. Och jag lover , jag kommer att vara den bästa Gudmodern någonsin!


Och sen så har jag fått upp kontakten med Carina igen, en som ställde upp för mig och mamma väldigt mycket när jag var liten och mamma hade det jobbigt, genom att ta hand om mig, och låta mig bo hos henne och gav mig en massa kärlek. Det är en kvinna med ett stort hjärta. Och jag är så tacksam för allting hon har gjort för mig och min mamma. Tack Carina.

Sen har vi ju haft jul och nyår. Julen var super mysig.
Våran morbror Per var här på besök. Vi började med att Åka upp till Mormor och Morfars grav och tända ljus, sen åkte vi vidare till mammas grav och tände ljus, önskade henne en god jul och berättade att vi kämpar på.
Sedan åkte vi hem igen, Fred kom och käkade jul middag, sedan kom Mathias , Erik och Anki hit och då var det dax för julklapps öppning!! weu! Jag är väldigt nöjd över denna jul, den var mysig, i sällskap av nära och kära.
Jonas gav mej en helt fantastisk jul klapp som jag är sååå glad över, TACK!!!


PÅ Nyårs tog vi det bara lugnt, Hängde med Jonas som var fylle chaffis, Drack en kopp kaffe på tolv slaget och kramades med de liv rädda hundarna. Tyckte såå synd om dom. Varför ska det finnas smällare, eller  varför måste dom leva om så mycket??! Onödigt tycker jag. Nästa år ska jag ta med mig hundarna och åka ut till ingenstans med dom så dom slipper bli halverst ihjäl skrämda :(


Nej nu ska jag väl ta och avsluta här och berätta det att Caisa väger nu lite över 14 kg! Duktiga tjejn äter så bra så.

Tack för mig, så  skriver jag säkert sen.



.MY Baby Girl CaisaLiten



"Försök inte förstå mig, för du kommer aldrig att lyckas"


Kommentarer
Postat av: Micaela Enberg

Nån som längtar efter o bli gudmor?;)

Vad kul att du har börjat om med att skriva i din blogg;)

2010-01-14 @ 15:45:21
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0