För er som inte kände min mamma..

När mamma beskrev sig själv så använde hon många ord.
På sin Messenger profil har hon skrivit:

Öppen.
Positiv.
Bekväm.
Lite fin i kanten.
Hemma i mej själv. 
Teknisk.
Morgontrött.
Uppfinningsrik.
Mamma. 
Grovarbetare.  
Stark.
Rädd för getingar spindlar med rund kropp och långa ben & björnar.
Älskar luftgropar o karuseller med fallkänsla.
Kan själv. 
Seende.
Rak.
Sökare.
Rastlös 
Svart eller vit aldrig grå.
Älskar att leva men även att sova. 
Omtänksam.
Rörlig. 
Vaken.
Många förmågor.
Missförstådd.
Tacksam att snacka skit om tydligen.
Kräver upprättelse.


köra bil.
musik.
människor.
vår dolda kraft och oanvända sinnen.
det oförklarliga.
följa med livet.
hästar.
hundar.
jobba på mitt sätt.
konst.
skriva.
göra det jag kan för andra utan att synas.
vara rörlig och våga vara barnet i mej.
förändra världen


Varenda ord mamma, stämmer in så bra. Det finns ingen som dig.


Hennes favorit citat var , "Där ja är fri, där vill jag vara"


Hon var med om mycket i hennes liv, som gjorde henne så otroligt stark. Har aldrig någonsin träffat någon som henne..  Inte ens någon som varit i närheten.

Man ska aldrig, skylla någons död på någon annan. Men ibland, kan jag göra det.

Jag är arg på dom som tog henne ifrån mig
Jag är arg på han som gjorde hennes sista tid på jorden till ett helvete.
Jag är arg  på honom, som gjorde så att hon inte orkade vara hemma längre.
Jag är arg för att han fick henne att må så dåligt.
Jag är arg för att han försökte manipulera hennes barn.
Jag är arg för att han fanns i hennes liv.
Jag är arg för att jag aldrig fick ta farväl.
Och jag är arg på mig själv, för att jag aldrig sa HUR mycket jag älskade henne.
Och jag är ledsen  för att det gör så ont.

Men utav allt så hatar jag att han finns och inte hon.


Hårda ord, jag vet.
Men det är bara så.









Kommentarer
Postat av: Tobias

Word syster!! :-)

2010-02-06 @ 14:51:45
URL: http://tobiashedmark.blogg.se/
Postat av: Mathias

Bögen kan dra åt helvette!

bra skrivet:)

2010-02-08 @ 16:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0