Utmaning 13.

Jag gör det här nu.. När jag egentligen borde sova! Men då är de bort gjort iaf! :)

Utmaning 13, Mitt hem!

Mitt fina hem.. not. Eller jo, ibland gillar jag verkligen mitt hem! Trotts att det är gammalt, och lite läskigt!
För ni ska veta de att de bor både möss och spöken här. Pårikt alltså. Jag har sett och hört, både spökena o mössen.


Detär ett stort gammal rött hus, med stor gård, utan grannar.
Så jag kan inte störa någon, men det är inte så enskilt att jag kan sitta naken på bron och ta morgon kaffet heller eftersom det ligger mitt i ett industri område nästan. 

Men det blir en massa att göra när man är själv som gör allt, det är mycket jobb med hus och gård.
På sommarn är det ju mycket som ska fixas ute, så det är fint, gräsmattan osv.
På vintern är det ju llite skottning då och då, men oftast får vi hjälp av komunen, som tur är!
Sen är det ju all städning, diskning + tvätt inomhus som jag gör själv.
För mina bröder är lata, och aningen bortskämda.

Och ärligt, jag är lite less! För mycket jobb , för stort hus för lilla jag ibland!
Men skulle inte byta ut de mot lägenhet igen!
Men skulle vara bra att ha en handyman? ;p


anyway..

Här bor jag tillsammans med mina 2 bröder och våra 3 hundar. + mössen och spökena och lite spindlar o sånt.
Jag har inte tänkt bo här för evigt, jag vill bort från skellefteå, men ändå vara kvar.
Så därför ska jag dra mit till ett litet samhälle utanför skellefteå. Ostvik , eller kanske Bureå?
Vi får se vart det blir! :)

På nedervåningen har vi
två hallar, en liten och en stor.
Ett vardagsrum (fult)
En toalett.
Mathias sovrum
Stort fint lite lantligt kök
Och sen mitt o bebisens sovrum :)

Sen övervåningen är bara kall vinda där vi har en massa skrot o kartonger.
Våran egna lilla skrothörna! Men sen har vi även ett rum där uppe som är inrett och har värme,
och där bor Tobias! :)

Thats it!


 

 

Uppfart, eller infart?
Vad heter de?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad mysigt huset ser ut!!



JAg är nog en av de få som gillar spöken och möss, då är man ju aldrig själv =) haha hoppas iaf det är snälla med dig

2010-12-13 @ 17:21:40
URL: http://camillapettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0