Rising sun

Solen har ju äntligen börjat titta fram mer och mer nu de senaste dagarna. Helt fantastiskt!
Snön är kanske borta till Juni ändå om vi har tur :) Det såg mörkt ut där ett tag.

Steg upp kring sju idag  eftersom mina bröder vill ha väckning då, men ändå så sover dom fram till halv 8.
Ligger och drar sig, vad skönt för dom då.
Diskade , damsugade, hängde och vek tvätt sen gjorde jag frukost åt dom och åt hundarna.
Dom enda som åt var hundarna.
Sen gick jag på en kort prommis med hundarna + katten som envisas med att följa.
En del av honom tror nog att han är en hund. Han är rätt cool. För att vara katt alltså.

Har just duschat och sitter på bron med en kaffe kopp och en cigg. Hade kunnat säga att det var harmoniskt, fridfullt.. osv. Men icket, är ett gängt traktorer här bredvid och lever om.
Men så är det väl när man har ett hus mitt i ett industri område.
Fast hellre de än en massa nyfikna grannar som ska klaga på  mina hundar eller nått eller typ snuskiga gamla män som ska tjuv kika på mig när jag solar på gården soliga sommar dagar. Skulle kunna hända. U never know.
Händer ju på tv ibland?

Idag ska jag gå in till stan och ta en kaffe med Micaela o Elin , och min sötnöts "syster" dotter Minna.
Springa in en snabbis på systemet , och köpa mig en fine vin flaska som ska drickas på lörda.
Reunion för alla födda 1984. 
Känns som om att hela st8 kommer att fyllas med nyblivna föräldrar och husägare.
Är det så det ska vara ? Ja vad vet jag .. Inte här iaf.


Sen ska kanske elins vovve Alfa få busa med CaisaBaisa. Det tycker dom nog om.
Caisa är inte så där super kul att ha och göra med nu, hon har just blivit sju månader, det är många olika slags hormoner som spökar i kroppen nu. Tjejen som brukar vara häftig , ball och helt orädd är nu helt plötsligt rädd för typ, ... mycke. Går knappt att gå ut och gå med henne. Hel skum. Men som tur är så går ju denna "spök ålder" över :)

Lyssnar på Miss li och tänker tillbaka på trästocks förra sommaren, hon kickade ass.. Det var helt fantastiskt.
Längtar tills det är dax igen , i juli tror jag . Hoppas det blir bra musik.


See U.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0